Regulamin Sklepu Internetowego Mixtum

Mixtum Sp. z o.

ul. Przemysłowa 35, 32-765 Rzezawa

 Obowiązuje od dnia 1 października 2021 roku

Niniejszy dokument (dalej Regulamin Sklepu Mixtum) określa warunki składania zamówień        i stanowi podstawę prawną w sklepie internetowym należącym do Mixtum Sp. z o.o., zwanym dalej Sprzedającym a Zamawiającymi, którymi są podmioty prowadzące działalność gospodarczą oraz osoby fizyczne. Sklep internetowy funkcjonuje pod adresem www.mixtum.pl.

§ 1. Informacje ogólne

1. Właścicielem sklepu internetowego Mixtum oraz Sprzedającym jest firma Mixtum Sp. z o.o.; NIP: 8691724181; REGON: 851784617, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sadowego pod nr KRS: 0000622617.

2. Dane kontaktowe:

Mixtum Sp. z o.o.; e-mail: biuro@mixtum.pl;  tel. +48 797 689 779

3. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż towarów znajdujących się w ofercie Mixtum Sp. z o.o. za pośrednictwem strony www.mixtum.pl.

4. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego Mixtum, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, strony internetowej sklepu, a także do wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych na stronie internetowej sklepu (za wyjątkiem logotypów i zdjęć prezentowanych na stronie internetowej sklepu w celach prezentacji produktów, do których to prawa autorskie należą do podmiotów trzecich) należą do Sprzedającego, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem Sklepu Mixtum.

5. Definicje (pojęcia użyte w Regulaminie Sklepu Mixtum mają następujące znaczenie):

a) Mixtum - Mixtum Sp. z o.o.; NIP: 8691724181; REGON: 851784617. Zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sadowego pod nr KRS: 0000622617; adres e-mail: biuro@mixtum.pl, tel. +48 797 689 779

b) Sklep Mixtum – Sklep Internetowy Mixtum należący do Mixtum Sp. z o.o. funkcjonujący pod adresem www.mixtum.pl

c) Klient - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawiera z Mixtum umowę na odległość. Gdy Klientem nie jest osoba fizyczna, uznaje się, że jest on reprezentowany przez przedstawiciela upoważnionego do reprezentowania Klienta w świetle obowiązującego prawa

d) Konsument - osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedającym czynności prawnej (np. zawarcia umowy) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową

e) Przedsiębiorca - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową

f) Osoba upoważniona do zakupów - oznacza osobę fizyczną, na rzecz której zgodnie z Regulaminem Sklepu Mixtum i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którą zawarta może być umowa sprzedaży. Osoba upoważniona do zakupów może dokonywać zakupów w Sklepie Mixtum w imieniu własnym jako Konsument albo w imieniu Klienta będącego Przedsiębiorcą, który dokonał jej upoważnienia

g) Konto Klienta - oznacza indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedającego, na wniosek Klienta podczas rejestracji. Konto Klienta umożliwia korzystanie z funkcjonalności i dokonywanie zakupów w Sklepie Mixtum

h) Towar – towar konsumpcyjny (produkt) rzecz ruchoma, która podlega sprzedaży

i) Produkt – towar prezentowany przez Sprzedającego za pośrednictwem Sklepu Mixtum

j) Cena – oznacza cenę towaru brutto, wyrażoną w złotych polskich i umieszczoną w ramach informacji o towarze na stronie Sklepu Mixtum. Ceny uwzględniają podatek VAT, cła i inne składniki, lecz nie uwzględniają kosztów dostawy

k) Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru

l) Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży towarów zawarta na odległość, bez jednoczesnej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem co najmniej jednego środka porozumienia się na odległość tzn. zakup w Sklepie Mixtum

m) Regulamin Sklepu Mixtum – niniejszy regulamin, pełna nazwa Regulamin Sklepu Internetowego Mixtum

n) Gwarancja - dobrowolne zobowiązanie przedsiębiorcy udzielane na podstawie oświadczenia gwarancyjnego, które określa obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego w przypadku, gdy towar nie ma właściwości określonych w oświadczeniu

o) Rękojmia – ustawowa odpowiedzialność Sprzedającego za wadę fizyczną lub prawną Towaru

p) Reklamacja - tryb postępowania w przypadku wystąpienia wady Towaru lub nieprawidłowego wykonania usługi. Podstawy prawne reklamacji (albo na zasadach rękojmi, albo na zasadach gwarancji) określa według swojego wyboru Konsument.

q) Sprzedający - Mixtum

r) Kodeks Cywilny – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2020r. poz. 1740 z późn. zm.)

s) Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2020r. poz. 344 z późn. zm.)

t) Ustawa o prawach konsumenta – Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.)

6. Mixtum zastrzega sobie prawo do:

a) Zmiany Cen oraz ilości Towarów w ofercie

b) Wycofania poszczególnych Towarów z oferty

c) Wprowadzania nowych Towarów do oferty

d) Przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych i wyprzedaży, bądź wprowadzania w nich zmian

e) Dokonywania zmian w niniejszym Regulaminie Sklepu Mixtum

7. Niniejszy Regulamin Sklepu Mixtum określa zasady rejestracji w Sklepie Mixtum i korzystania z konta Klienta oraz warunki i zasady składania zamówień za pośrednictwem usług elektronicznych.

 

§ 2. Zasady korzystania ze Sklepu MIXTUM

 

1. Klient oświadcza, iż w przypadku zamówienia preparatów chemicznych zapoznał się z ich dokumentacją, a w szczególności kartą charakterystyki substancji niebezpiecznych. Zobowiązuje się do ich zastosowania zgodnie z przeznaczeniem, z zachowaniem szczególnej ostrożności oraz środków bezpieczeństwa. MIXTUM nie ponosi odpowiedzialności za użycie preparatu niezgodne z jego przeznaczeniem.

2. Dokumentacja preparatów chemicznych jest dostępna przy każdym preparacie chemicznym (karta produktu, zakładka ZAŁĄCZNIKI). Karta charakterystyki widoczna dla osób zalogowanych do Konta Klienta. Dla niezalogowanych karta charakterystyki dostępna na żądanie, wysyłana drogą e-mailową. Mixtum przekazuje dokumentację produktów wraz z dostawą Zamówienia.

3. Warunkiem korzystania ze Sklepu Mixtum jest akceptacja Regulaminu Sklepu Mixtum oraz podanie danych osobowych wymienionych w formularzu zamówienia, które jest obowiązkowe.

4. Klient może w każdej chwili bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów usunąć konto ze Sklepu Mixtum. Klient może również zgłosić żądanie usunięcia konta w formie pisemnej lub wysyłając zgłoszenie na adres biuro@mixtum.pl, koniecznie ze wskazaniem adresu mailowego, na który jest zarejestrowane konto.

5. Mixtum może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu Mixtum lub ograniczyć dostęp do części zasobów, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu Sklepu Mixtum, a w szczególności sytuacji, w których Klient:

a) W trakcie rejestracji podał dane niezgodne z prawdą, nieprawidłowe lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich

b) Dopuścił się naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności Klientów Sklepu Mixtum

c) Dopuścił się innego zachowania, które zostało uznane przez Mixtum za niezgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi, ogólnymi zasadami korzystania z Internetu lub w inny sposób godzące w dobre imię Mixtum

6. Klient, który został pozbawiony prawa do korzystania ze Sklepu Mixtum nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody ze strony Mixtum.

7. W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych wykorzystywanych na stronie Sklepu Mixtum, Mixtum podjęło odpowiednie środki techniczne i organizacyjne adekwatne do stopnia zagrożenia, w szczególności środki zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione, jak również monitoruje i modyfikuje w razie potrzeby zastosowane środki techniczne i organizacyjne, aby zapewniać Klientom odpowiednie do stwierdzonego ryzyka.

8. Klient Sklepu Mixtum zobowiązany jest do:

a) Korzystania ze Sklepu Mixtum w sposób zgodny z przepisami prawa obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz postanowieniami Regulaminu Sklepu Mixtum

b) Korzystania ze Sklepu Mixtum w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie złośliwego oprogramowania lub wysyłania spamu

c) Przestrzegania ogólnych zasad korzystania z Internetu, w szczególności obowiązuje zakaz wysyłania treści zabronionych tzn. propagujących przemoc lub naruszających dobra osobiste osób trzecich.

9.  Strony umowy sprzedaży zobowiązują się, że przy wykonywaniu zamówień nie będą naruszały praw osób trzecich, w szczególności praw do znaków towarowych, zastrzeżonych wzorów użytkowych, nazwy handlowej, praw autorskich i patentów. Umowa sprzedaży zawarta z Klientem nie przyznaje mu praw do znaków towarowych, bądź innych praw własności intelektualnej będących własnością Mixtum. Klient może uzyskać to prawo wyłącznie na podstawie odrębnej pisemnej zgody udzielonej przez Mixtum określającej zakres ich używania.

10. Strony mogą odstąpić od zasad Regulaminu Sklepu Internetowego Mixtum lub je zmodyfikować w drodze indywidualnej pisemnej umowy.

11. Wzajemne ustalenia w pisemnej umowie pomiędzy stronami mają pierwszeństwo przed postanowieniami Regulaminu Sklepu Internetowego Mixtum.

12. We wszystkich przypadkach sprzedaży realizowanych przez Mixtum obowiązują niniejsze postanowienia Regulaminu Sklepu Internetowego Mixtum w brzmieniu z dnia złożenia zamówienia.

 

§ 3. Zamówienia i wysyłka towaru

 

1. Zamówienia przyjmowane są bezpośrednio przez Sklep Mixtum pod adresem www.mixtum.pl przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.

2. Dla złożenia Zamówienia jest wymagana rejestracja konta w Sklepie Mixtum.

3. Klient składa zamówienie w formie elektronicznej wraz z określeniem asortymentu Towaru i jego ilości.

4. Osoba upoważniona do zakupów może składać zamówienia w Sklepie Mixtum w imieniu własnym jako Konsument lub w imieniu i na rzecz Klienta będącego Przedsiębiorcą.

5. W toku składania zamówienia Klient określa czy składa Zamówienie jako Przedsiębiorca czy jako Konsument. Klient zobowiązany jest podać dane identyfikacyjne tj. firmę, NIP, adres e-mail, dane osoby kontaktowej/pełnomocnika. Lista osób upoważnionych do składania zamówień w imieniu Klienta jest wiążąca dla Mixtum i dla Klienta.

6. Zamówienie złożone przez Klienta stanowi ofertę zawarcia umowy sprzedaży produktu. Po złożeniu Zamówienia, Sprzedający przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej automatyczne potwierdzenie złożenia przez Klienta Zamówienia lub potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji jest wysyłane na wskazany przez Klienta adres e-mail. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia jest momentem zawarcia Umowy sprzedaży.

7. Z chwilą aktywacji Konta Klienta, Klient będący Przedsiębiorcą ponosi pełną odpowiedzialność za zobowiązania wynikające z Umów sprzedaży zawartych w jego imieniu i na jego rzecz za pośrednictwem tego Konta.

8. Wymagany jest minimalny zakup na kwotę 20,00 zł (netto), aby zatwierdzić Zamówienie.

9. Sprzedający potwierdza przyjęcie Zamówienia i informuje Klienta o jego statusie poprzez wysyłanie wiadomości e-mail na adres mailowy Klienta podany przy rejestracji Konta Klienta.

10. Potwierdzenie zamówienia jest wiążące dla obu stron. Złożenie zamówienia z obowiązkiem zapłaty zobowiązuje Klienta do zapłaty Ceny za Zamówienie. Ceny i formy płatności określa §4 Regulaminu.

11. W przypadku braku potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Mixtum w ciągu dwóch dni roboczych, należy skontaktować się z obsługą Sklepu Mixtum mailowo biuro@mixtum.pl lub telefonicznie +48 797 689 779.

12. Zamówienia realizowane są zgodnie z kolejnością ich składania, a wysyłka Towarów następuje w dni robocze od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

13. Zamówienie zostanie zrealizowane, jeżeli będzie zawierało kompletne dane: adres dostawy, numer telefonu oraz adres mailowy Klienta. W przypadku braku jednego z ww. elementów zamówienie nie będzie uznawane za skutecznie złożone.

14. Mixtum nie ponosi odpowiedzialności za skutki nieprawidłowego, niekompletnego złożenia zamówienia przez Klienta. Mixtum nie ponosi odpowiedzialności za nieaktualne dane Klienta, w tym nieaktualne dane osób kontaktowych.

15. Wszystkie Towary znajdujące się w ofercie Sklepu Mixtum są fabrycznie nowe, wedle wiedzy Sprzedającego wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na polski rynek.

16. Sprzedający wskazuje, że opisy Produktów, Ceny oraz wszelkie inne informacje umieszczone w Sklepie Mixtum nie stanowią oferty Sprzedającego w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a są jedynie zaproszeniem do składania ofert nabycia tych Produktów przez Klienta.

17. Każdy Towar ma określoną dostępność, a stany magazynowe aktualizowane są na bieżąco. Zamówienia realizowane są do wyczerpania stanów magazynowych.

18. Towary dostarczane są, za pośrednictwem przewoźników i firm kurierskich.

19. Terminy realizacji dostaw:

a) Dostawy na terenie Bochni, Brzeska i Krakowa realizowane są następnego dnia roboczego po złożeniu zamówienia, pod warunkiem, że Zamówienie zostało przyjęte do realizacji przed godziną 12:00, a zamówiony Towar jest dostępny w magazynie

b) Dostawy poza terenem Bochni, Brzeska i Krakowa realizowane są w ciągu 1-2 dni roboczych pod warunkiem, że Zamówienie zostało przyjęte do realizacji przed godziną 12:00, a Zamówiony towar jest dostępny w magazynie.

20. Mixtum nie odpowiada za opóźnienia w dostawach wynikające z winy przewoźnika.

21. Sklep Mixtum zastrzega sobie możliwość wydłużenia realizacji Zamówienia do 14 dni roboczych w sytuacji, w której ilość zamówionych Towarów przekracza ilość dostępnych Towarów w magazynie. Klient zostanie poinformowany o zaistnieniu takiego przypadku przez obsługę Sklepu Mixtum telefonicznie, a potwierdzenie zostanie przesłane na adres e-mail wskazany przy rejestracji Konta Klienta bądź wskazany do kontaktu.

22. Jeżeli zamówiony Towar jest dostępny w magazynie, wówczas realizacja Zamówienia rozpoczyna się najpóźniej w kolejnym dniu roboczym, pod warunkiem opłacenia Zamówienia przez Klienta i zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Mixtum.

23. Dostawy Towarów realizowane są wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a Towary dostarczane są na adres dostawy wskazany przez Klienta przy składaniu Zamówienia.

24. Klient może anulować złożone Zamówienie poprzez kontakt z obsługą Sklepu Mixtum mailowo biuro@mixtum.pl lub telefonicznie +48 797 689 779 pod warunkiem, że zamówiony Towar nie został już spakowany lub wysłany. Klient zobowiązany jest do pokrycia ewentualnych szkód Mixtum, w tym ewentualnych kosztów i wydatków, z tytułu anulowania zamówienia.

25. Mixtum ma prawo zmienić warunki zamówienia określone przez Klienta jeśli odbiegają one od ustalonych warunków lub są niemożliwe do zrealizowania. W takim przypadku sprzedaż Produktów nastąpi zgodnie ze zmienionymi przez Mixtum warunkami zamówienia przekazanymi Klientowi na wskazany przez niego adres e-mail, chyba, że Klient najpóźniej w następnym dniu od otrzymania zmienionego przez Mixtum zamówienia sprzeciwi się tym zmianom. Sprzeciw Klienta wobec zmiany przez Mixtum warunków zamówienia, wysłany na adres e-mail Mixtum, upoważnia Mixtum do odmowy przyjęcia zamówienia Klienta na te produkty.

26. W przypadku braku możliwości realizacji Zamówienia w całości lub częściowo Sprzedający informuje Klienta o tym i Klient podejmuje decyzję o zmianie lub anulowaniu Zamówienia. Częściowa realizacja zamówienia nastąpi po uprzednim uzgodnieniu z Klientem.

27. Jeżeli okaże się, że po złożeniu przez Klienta Zamówienia, zamówiony Towar jest niedostępny w magazynie, a wskutek tego termin dostawy jest dłuższy niż przewidziany w Regulaminie Sklepu Mixtum, wówczas Mixtum zastrzega sobie prawo do:

a) Ustalenia z Klientem nowego terminu dostawy

b) Jednostronnego anulowania Zamówienia

28.Mixtum może wstrzymać się z realizacją zamówienia, w przypadku powzięcia wątpliwości co do prawdziwości w/w danych lub zastrzeżeń co do wiarygodności finansowej Klienta.

29. Klient powinien zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju, w szczególności czy przesyłka i jej opakowanie nie ma zewnętrznych uszkodzeń.

30. Klient ma prawo żądać od kierowcy lub kuriera spisania właściwego protokołu w razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki.

31. Cena podana przy każdym Towarze jest wiążąca dla Klienta przy składaniu Zamówienia.

32. Do każdego zrealizowanego zamówienia zostanie wystawiony paragon lub faktura VAT i wysłana na wskazany adres mailowy (w przypadku faktur elektronicznych) lub adres pocztowy wraz z towarem. Wybór sposobu dostarczenia faktury należy do Klienta.

 

§ 4 Ceny i formy płatności

 

1. Wszystkie ceny podane w Sklepie Mixtum są cenami brutto (zawierają  podatek VAT) w złotych polskich.

2. Ceny ustalane są w oparciu o aktualny cennik Mixtum obowiązujący na dzień potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji. Mixtum zastrzega sobie prawo zmiany cen podanych w cenniku.

3. W Sklepie MIXTUM dostępne są następujące formy płatności:

a) Przelew tradycyjny (przedpłata)

b) System płatności online Tpay

4. Sklep MIXTUM zastrzega sobie prawo do wykluczenia w danym przypadku określonego sposobu płatności.

5. Zapłaty Ceny za Zamówienia należy dokonać najpóźniej w ciągu 5 dni od dnia przesłania Klientowi potwierdzenia złożenia Zamówienia. Brak zapłaty Ceny we wskazanym terminie oznacza anulowanie Zamówienia.

6. Dniem zapłaty jest dzień uznania rachunku bankowego Mixtum.

7. Zapłata za otrzymany Produkt powinna nastąpić bez potrąceń (kompensat) zgodnie z ustalonymi warunkami i terminami płatności. Potrącenie wierzytelności wobec Mixtum jest wyłączone i może nastąpić jedynie w drodze indywidualnych pisemnych uzgodnień.

8. Mixtum oświadcza, że jest płatnikiem podatku VAT i jest upoważniony do wystawiania faktur VAT, a Klient upoważnia Mixtum do wystawienia faktury bez swojego podpisu.

9. Mixtum do każdej dokonanej transakcji wystawia fakturę VAT lub paragondokument dostawy lub protokół przekazania, który to dokument powinien zostać podpisany przez osobę upoważnioną do przyjęcia dostaw w imieniu Klienta.

10. Wysyłka zamówionych Towarów nastąpi po zaksięgowaniu wpłaty na koncie MIXTUM w przypadku wyboru płatności:

a) Przelewem tradycyjnym (przedpłata)

b) Systemem płatności online Tpay

c) Systemem płatności Przelewy24.pl

11. Dane do przelewu:

MIXTUM Sp. z o.o.

Ul. Przemysłowa 35, 32-765 Rzezawa

Nazwa banku: PKO BP SA

Numer konta: 79102049840000420200039859

W tytule przelewu należy podać numer zamówienia wskazany w przesłanym e-mailem potwierdzeniu złożenia Zamówienia.

 

§ 5 Terminy dostaw i dostawy

 

1. W przypadku Zamówień składanych w Sklepie MIXTUM o wartości poniżej 500 zł netto, koszty transportu do wskazanego w Zamówieniu miejsca dostawy ponosi Klient (wyjątek stanowi indywidualna umowa z Klientem).

2. W przypadku Zamówień składanych w Sklepie MIXTUM o wartości powyżej 500 zł netto, koszty transportu do jednego wskazanego przez Klienta adresu dostawy na terytorium Polski ponosi Sprzedający.

3. W przypadku gdy koszt dostawy ponosi Klient zostanie on dodany do wartości zakupionych Towarów i podlega zapłacie łącznie z Ceną i w sposób wybrany przez Klienta dla zapłaty Ceny.

4. Klient ma prawo zgłosić chęć odbioru Towaru we własnym zakresie, ale każdorazowo wymaga to akceptacji ze strony obsługi Sklepu MIXTUM i uzgodnienia konkretnego terminu odbioru. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie Towaru od momentu jego wydania Klientowi z magazynu.

6. Mixtum dostarcza przesyłki na terenie Polski za pośrednictwem firm przewozowych, według wyboru Mixtum.

 

DHL Parcel

paczka do 5 kg - 15,00 zł netto

paczka od 5 - 30 kg - 20,00 zł netto

paczka od 30 - 50 kg - 96,00 zł netto

paczka od 50 - 100 kg - 128,00 zł netto

paczka od 100 - 200 kg - 150,00 zł netto

 

DHL Parcel (ADR LQ)

paczka do 10 kg - 20,00 zł netto

paczka od 10 - 20 kg - 25,00 zł netto

paczka od 20 – 30 kg – 30,00 zł netto

 

GEODIS bez ADR

1/4 palety do 50kg - 70,00 zł netto

1/4 palety do 100kg - 75,00 zł netto

1/2 palety do 200kg - 90,00 zł netto

1 paleta do 300kg - 165,00 zł netto

1 paleta do 600kg - 175,00 zł netto

 

GEODIS z ADR

1/4 palety do 50kg - 85,00 zł netto

1/4 palety do 100kg - 90,00 zł netto

1/2 palety do 200kg - 120,00 zł netto

1 paleta do 300kg - 200,00 zł netto

1 paleta do 600kg - 250,00 zł netto

 

7. Mixtum ponosi pełną odpowiedzialność za Produkt do momentu wydania Produktu Klientowi bądź przewoźnikowi. Odpowiedzialność, w tym ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzi na Klienta z momentem wydania Produktu.

8. Klient zobowiązany jest do zbadania Produktu niezwłocznie po jego dostawie. Mixtum nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek wady Produktu nie zgłoszone przewoźnikowi przez Klienta w dokumencie odbioru.

9. W przypadku nieuzasadnionej odmowy przyjęcia dostarczonego Produktu, Mixtum, przedstawiciel Mixtum lub przedstawiciel przewoźnika, każdy z osobna, upoważniony jest do jednostronnego podpisania dokumentu odbioru Produktu. W takim przypadku Mixtum obciąży Klienta kosztami transportu (w obie strony) nieodebranego Produktu oraz kosztami umieszczenia i przechowywania Produktu w magazynie przewoźnika.

W sytuacji, gdy Mixtum z przyczyn niezależnych od siebie, nie będzie w stanie dostarczyć zamówionych Produktów w oznaczonym terminie, niezwłocznie powiadomi o tym fakcie Klienta na wskazany przez Klienta adres e-mail i wskaże najbliższy możliwy termin dostawy. W takiej sytuacji dostawa w innym niż pierwotny terminie nie będzie traktowana jako niewykonanie, nieprawidłowe wykonanie bądź opóźnienie Mixtum.

 

§ 6 Odstąpienie od umowy przez konsumenta

 

1. Klient będący Konsumentem, który zawarł ze Sprzedającym Umowę sprzedaży, ma prawo odstąpienia od tej umowy bez podania przyczyny, poprzez złożenie oświadczenia w terminie 14 dni od dnia dostawy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór został zamieszczony przez Sprzedającego na stronie internetowej Sklepu MIXTUM. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem na adres biuro@mixtum.pl.

2. Klient, będący Konsumentem, który zawarł ze Sprzedającym Umowę sprzedaży, ma możliwość odstąpienia od Umowy sprzedaży również w zakresie części Towarów objętych Umową sprzedaży.

3. W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.

4. Klient będący Konsumentem, który zawarł ze Sprzedającym Umowę sprzedaży, ma obowiązek niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od Umowy sprzedaży, zwrócić dostarczone Towary, co do których zrealizował prawo odstąpienia. Sposób zwrotu Klient zobowiązany jest ustalić z obsługą Sklepu MIXTUM. Bezpośrednie koszty zwrotu Towarów obciążają Klienta.

5. Sprzedający w terminie do 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta będącego Konsumentem o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwróci mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostawy zamówionych Towarów do Klienta, jeśli ponosił go Klient. Zwrotu płatności Sprzedający dokonuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient będący Konsumentem, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

6. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania z powrotem Towarów lub do chwili dostarczenia dowodu odesłania Towarów, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

7. Jeżeli Klient będący Konsumentem wybrał sposób dostarczenia produktu inny niż sposób dostawy oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi będącemu Konsumentem poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

8. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.

9. Klientowi, który jako Konsument zawarł ze Sprzedającym Umowę sprzedaży, nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży w następujących wypadkach:

a) w których produktem jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia

b) w której przedmiotem świadczenia jest produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu

10. Klient będący Konsumentem jest zobowiązany należycie zabezpieczyć zwracany produkt, w celu uchronienia go przed ewentualnymi uszkodzeniami w czasie transportu, które mogą być powodem odrzucenia zwrotu.

 

§ 7. Możliwość zwrotu zakupionego produktu przez Przedsiębiorców

 

1. Klient będący Przedsiębiorcą, który zawarł Umowę sprzedaży może dokonać zwrotu zakupionych Produktów po zaakceptowaniu przez Sprzedającego wniosku Klienta złożonego według procedury opisanej niżej.

2. Klient będący Przedsiębiorcą składa do Sprzedającego wniosek o zgodę na zwrot zakupionego Produktu lub Produktów w terminie 14 dni od dnia dostawy produktu. Wnioski złożone po upływie terminu nie będą rozpatrywane. We wniosku Klient jest zobowiązany podać przyczynę zwrotu.

3. Wniosek o zwrot może dotyczyć zarówno całego Zamówienia (tj. wszystkich Produktów ujętych w Zamówieniu), jak też tylko niektórych Produktów ujętych w Zamówieniu (wtedy w przypadku zaakceptowania wniosku o zwrot przez Sprzedającego zawarta Umowa sprzedaży będzie dalej obowiązywała w odniesieniu do pozostałych Produktów ujętych w Zamówieniu).

4. Wniosek o zgodę na zwrot Produktów należy wysłać mailem na adres biuro@mixtum.pl. Do wniosku powinna zostać dołączona kopia lub skan dowodu zakupu zwracanych Produktów oraz kopia dowodu dostawy.

5. Wyrażenie zgody na zwrot Produktów stanowi suwerenną decyzję Sprzedającego, dlatego w przypadku odmowy Klientowi będącemu Przedsiębiorcą nie przysługują w stosunku do Sprzedającego żadne roszczenia.

6. W razie wyrażenia zgody na zwrot , Klient będący Przedsiębiorcą zobowiązany jest do zwrotu Produktu objętego zgodą, w terminie 14 dni od daty przesłania zgody. Sposób zwrotu musi zostać ustalony z obsługą Sklepu MIXTUM pod rygorem odmowy przyjęcia zwracanych Produktów.

7. Wniosek o wyrażenie zgody na zwrot może dotyczyć wyłącznie Produktu/Produktów:

a) który nie był używany z wyjątkiem czynności zwykłego zarządu (tj. obejrzenia i sprawdzenia produktu), które jednak nie wpłynęły w żadnym zakresie na jego ocenę jako przedmiotu nowego

b) jest w oryginalnym, nienaruszonym i nieuszkodzonym opakowaniu i jest kompletny (tj. zawiera wszystkie metki, etykiety).

8. Wniosek o wyrażenie zgody na zwrot nie może dotyczyć Produktu/Produktów:

a) ulegającego szybkiemu zepsuciu lub mającemu krótki termin przydatności do użycia

b) który jest dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, a którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu

9. Sprzedający może jednostronnie wycofać udzieloną zgodę na zwrot Produktu/Produktów, gdy okaże się że zwracane Produkty nie spełniają kryteriów, o których mowa w ust. bądź gdy okaże się, że Produkt nie został należycie zabezpieczony na czas transportu, co było przyczyną uszkodzeń transportowych.

 

§ 8. Uprawnienia Klientów będących Konsumentami z tytułu Rękojmi

 

1. Sprzedający zapewnienia dostawę Produktu, pozbawionego wedle jego wiedzy wad fizycznych i prawnych.

2. Sprzedający jest odpowiedzialny względem Klienta będącego Konsumentem, jeżeli okaże się, że Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (Rękojmia).

3. Jeżeli w Produkcie w ciągu 2 lat od dnia jego wydania Klientowi ujawni się wada Klient będący Konsumentem jest uprawniony do:

a) złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Produkt wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie przy czym ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Produkt był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedającego albo Sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wad. Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady żądać wymiany Produktu na wolny od wad albo zamiast wymiany Produktu żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Produktu wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.

b) żądania wymiany Produktu wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedający jest obowiązany wymienić Produkt wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. Sprzedający może odmówić zadośćuczynieniu żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Produktu wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedający.

4. Okres Rękojmi nie może trwać dłużej niż okres przydatności Produktu określony przez jego producenta.

5. Klient będący Konsumentem, który wykonuje uprawnienia z tytułu Rękojmi, jest obowiązany przesłać wadliwy Produkt, w sposób uzgodniony z obsługą Sklepu MIXTUM.

6. Sprzedający odpowiada z tytułu Rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Produktu Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Produktu na wolny od wad przedawnia się z upływem roku licząc od dnia stwierdzenia wady, lecz termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie Klient może odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Produktu. Jeżeli Klient żądał wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Produktu lub usunięcia wady.

7. Wszelkie reklamacje związane z produktem lub realizacją Umowy sprzedaży, Klient będący Konsumentem może kierować w formie pisemnej lub elektronicznie na adres biuro@mixtum.pl Zgłoszenie reklamacji może nastąpić z wykorzystaniem formularza reklamacji udostępnionego na stronie www.mixtum.pl. Do zgłoszenia musi zostać dołączona kopia dowodu zakupu.

8. Sprzedający, w ciągu 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o reklamacji ustosunkuje się na piśmie do reklamacji Produktu lub reklamacji związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Klienta, będącego Konsumentem.

9. Sprzedający w razie stwierdzenia braku podstaw do uwzględnienia reklamacji jest uprawniony do odmowy realizacji zgłoszonych przez Klienta roszczeń.

 

§ 9. Uprawnienia Klientów będących Przedsiębiorcami z tytułu Rękojmi

 

1. Sprzedający odpowiada za wady Produktu względem Klienta będącego Przedsiębiorcą przez okres 1 roku od dnia dostawy, nie dłużej jednak niż przez okres przydatności Produktu określony przez producenta.

2. Klient będący Przedsiębiorcą ma prawo do złożenia reklamacji niezwłocznie po stwierdzeniu wady, jednak nie później niż w terminie 3 dni od dnia stwierdzenia, jeżeli uprzednio dokonał niezbędnych aktów staranności w sprawdzeniu dostarczonych Produktów. Zawiadomienie o wadzie powinno zostać wysłane na adres e-mailowy biuro@mixtum.pl. Do zawiadomienia musi zostać dołączona kopia dowodu zakupu. Zawiadomienie może nastąpić z wykorzystaniem formularza reklamacji udostępnionego na stronie www.mixtum.pl.

3. Klient będący Przedsiębiorcą powinien niezwłocznie jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia przesłania zawiadomienia przesłać reklamowany Produkt Sprzedającemu, w sposób uzgodniony z obsługą Sklepu MIXTUM. Do przesyłki z produktem, Klient powinien dołączyć oryginał dowodu zakupu produktu oraz wypełniony formularz reklamacji. Formularz reklamacji jest dostępny na stronie internetowej Sklepu MIXTUM.

4. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od jej otrzymania przez Sprzedającego. O uznaniu albo nieuznaniu reklamacji Klient zostanie powiadomiony za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres podany podczas Rejestracji.

5. W przypadku uwzględnienia reklamacji Produktu, Sprzedający zgodnie z żądaniem Klienta będącego Przedsiębiorcą wymieni Produkt na nowy albo zwróci zapłaconą Cenę. Dalsze roszczenia Klienta w stosunku do Sprzedającego z tego tytułu są wyłączone.

6. W przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji Sprzedający odsyła reklamowany Produkt do Klienta na jego koszt.

 

§ 10. Reklamacja i gwarancje

 

1. Wszystkie produkty znajdujące się w Sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, a nadto posiadają wymaganą prawem dokumentację oraz gwarancję.

2. Produkty sprzedawane przez Sprzedającego mogą być objęte gwarancją udzieloną przez sprzedającego, producenta produktu bądź dystrybutora.

3. W wypadku produktów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji jest każdorazowo dołączana do zakupionego produktu.

4. Mixtum zwolniony jest z odpowiedzialności z tytułu gwarancji jeżeli Klient wiedział o wadzie w chwili wydania produktu.

5. Wszelkie niezgodności, w tym wszelkie braki ilościowe bądź wady fizyczne, należy zgłosić niezwłocznie, nie później niż w terminie 2 dni od dnia dostawy, drogą elektroniczną na następujący adres e-mail: biuro@mixtum.pl

4. Uchybienie powyższym terminom oznacza przyjęcie dostawy Produktów bez zastrzeżeń i utratę roszczeń w tym zakresie.

5. Mixtum w ciągu 14 dni od otrzymania zgłoszenia o niezgodnościach bądź wadach fizycznych, powiadomi Klienta czy reklamację uznaje, oraz w przypadku uznania reklamacji powiadomi o sposobie usunięcia wad, chyba, że inaczej ustalono w umowie z Klientem.

8. Produkt powinien być używany zgodnie z jego przeznaczeniem, wymogami eksploatacji i ulotką informacyjną.

 

 

§ 7. Siła wyższa i odpowiedzialność odszkodowawcza

 

Sprzedający, w zakresie maksymalnie dopuszczalnym prawnie, nie ponosi żadnej odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte (np. za opóźnienie w produkcji, wysyłce,
dostarczeniu i montażu towaru) zobowiązań umownych, w całości lub w części, o ile jest to spowodowane działaniem Siły wyższej, na którą składają się w szczególności: wojna (wypowiedziana lub niewypowiedziana), inne działania zbrojne, inwazja, manewry wojsk, działania terrorystyczne, mobilizacja, embarga, promieniowanie radioaktywne lub skażenie przez radioaktywność od paliwa jądrowego lub odpadów jądrowych, ze spalania paliwa jądrowego, radioaktywnych toksycznych materiałów wybuchowych, rebelia, rewolucja, powstanie, przewrót wojskowy lub cywilny, trzęsienie ziemi, powódź, pożar, inne klęski żywiołowe, strajk lub inny konflikt pracowniczy, wypadek, opóźnienie w transporcie, awaria urządzeń produkcyjnych, awaria usług komunalnych, blokada dróg, szkoda transportowa, ograniczenia czasowe w ruchu drogowym transportu ciężarowego, niedobory energii elektrycznej, niedobory materiałowe i surowcowe, nowelizacja prawa, rozporządzenie lub działanie organów i agencji państwowych, inne przyczyny niezależne od Sprzedającego; a także jeśli wykonanie zobowiązań umownych przez Sprzedającego okazało się nadmiernie uciążliwe (w ocenie Sprzedającego) wskutek pojawienia się okoliczności, których wykluczenie było warunkiem zawarcia umowy; oraz przypadki lub zdarzenia, które są poza kontrolą
i są niezawinione przez Sprzedającego, których nie można przewidzieć ani uniknąć, a które zaistnieją po zawarciu umowy i staną się w ocenie Sprzedającego przeszkodą w realizacji  umownych.
2. Okoliczności Siły wyższej zwalniają Sprzedającego z wykonania zobowiązań umownych przez taki czas, przez jaki uniemożliwiają lub utrudniają (w ocenie Sprzedającego) mu wykonanie zobowiązań umownych.

3. Terminy określone umową ulegają przedłużeniu o czas trwania okoliczności Siły wyższej (według wskazania Sprzedającego).

4. Sprzedający dotknięty działaniem Siły wyższej zobowiązuje się do niezwłocznego powiadomienia o tym Kupującego.

5. Każda ze Stron ponosi własne koszty wynikające z zaistnienia okoliczności Siły wyższej.
6. Postanowienia dotyczące Siły wyższej obowiązują także, jeżeli Siła wyższa wystąpi u kontrahentów/dostawców/podwykonawców Sprzedającego, w szczególności we wskazanym
przez Sprzedającego magazynie, czy zakładzie produkcyjnym i jest przyczyną opóźnień w realizacji umowy przez Sprzedającego.

7. W przypadku, jeżeli okoliczności Siły wyższej utrzymują się u Sprzedającego lub jego kontrahentów / dostawców / podwykonawców przez okres przekraczający 90 dni roboczych,
każdej ze stron umowy przysługuje prawo rozwiązania Umowy ze skutkiem natychmiastowym, bez jakiejkolwiek odpowiedzialności Sprzedającego.

8. Po zakończeniu działania Siły wyższej Sprzedający ma prawo, w zakresie maksymalnie dopuszczalnym prawnie, do wyznaczenia terminu dodatkowego (określonego przez Sprzedającego) dla wykonania swoich zobowiązań umownych (bez jakiejkolwiek odpowiedzialności z tego tytułu).

 

§ 8 Postanowienia końcowe

 

1. Warunki Umowy sprzedaży określa niniejszy Regulamin Sklepu MIXTUM oraz obowiązujące przepisy prawa.

2. Wszelkie spory wynikające z realizacji Zamówienia, w przypadku braku polubownego rozwiązania, będą rozpatrywane przez właściwy sąd powszechny określony według przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.

3. Sprzedający informuje Klienta będącego Konsumentem o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Mogą nimi być w szczególności rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

4. Sprzedający informuje, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).

5. Sprzedający zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu Sklepu MIXTUM. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedającego do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu Sklepu MIXTUM są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu

składania zamówienia przez Klienta.

6. Regulamin Sklepu MIXTUM wchodzi w życie z dniem 1 października 2021 r.

7. Załączniki:

a) Formularz odstąpienia od umowy dla Klientów będących Konsumentami

b) Formularz reklamacji